czwartek, 14 stycznia 2016

Czym jest SPORT?

Czym jest sport?

Dla mnie osobiście życiem.

Zdjęcie poniżej: Look na azerskie stepy - moje spojrzenie na sport.

Moim celem, natchnieniem, wypełnieniem, sposobem na nudę - niewiarygodne, ale ja chyba się nigdy nie nudziłem, czasami sposobem za zarobienie kilku złotych, istnieniem, inspiracją. Sport to filozofia?.
Tak, sport to filozofia.
Sport a także jego filozofia są ze mną związani nieprzerwanie od ósmego roku życia mego a że mam dopiero 42 lata łatwo obliczyć że to 34 LATA. WOW. 34 lata to przecież szmat czasu. I objawów nudy nie widać. BRAWO.
W tym wszystkim największym sukcesem moim jest, oczywiście poza tak długim okresem w treningu. liczba osób czy znajomych którzy myślę nieskromnie dzięki mej jeszcze bardziej skromnej osobie rozpoczęli jakąkolwiek działalność sportową na różnych szczeblach. Brawo dla WAS.
Sami widzicie że nie trzeba być mistrzem świata stricte, aby móc się nim czuć.

Zdjęcie poniżej: Medale czekają na Was czy to formie namacalnej czy też w formie ogromnej satysfakcji i uśmiechu

Nie będę wam opowiadał mojej pełnej historii, mojego czasu ze sportem, powiem wam tylko że liznąłem i handball czyli piłkę ręczną, rower, zarówno ten szosowy jak i MTB, bieganie, pływanie, nordic Walking, biegówki, turystykę górską i wysokogórską, pewne elementy wspinaczki, i co jeszcze?
Marzy mi się zdobywanie szczytów, we wcześniejszym poście mówiłem Wam o Karakorum, dodatkowo treking w  Himalajach, Denali, Kilimandżaro, Elbrus, Mount Blanc, i jeszcze wiele innych. Kaukaz - zachwycający, piękny, a i pokonanie siebie samego na trasie IRONMEN czyli full triathlon.

Zdjęcie poniżej: podejście w kierunku Rohaczy - Słowacja

Sport jest wyznacznikiem. Sport jest piękny. Sport bywa rozczarowujący. Tak też bywa. Sport determinuje. Sport boli. Właśnie. Kiedyś jedna z moich koleżanek zapytała mnie jakie to uczucie, czy jest w ogóle wytłumaczalne, i można to zobrazować w jakikolwiek sposób jak podczas treningu lub zawodów doprowadzasz swoje ciało do stanu które fachowo nazywamy -"do odcięcia".

Poniżej zdjęcie zaraz po jednego z treningów na basenie. Wyraz twarzy - no comments.

Wytłumaczyć się nie da, to trzeba przeżyć. Jest to niesamowity stan. Absolutnie wyjątkowy. Niektórzy mówią że taki stan jest lepszy niż dobry orgazm. Grubo, mocno powiedziane.

Sport kształtuje charakter. Zdecydowanie. I bardzo pomaga w życiu. Jest dużo łatwiej znosić trudy działań na każdym poziomie życia, zarówno zawodowego, jak i rodzinnego czy właśnie sportowego.
I nie trzeba sportu traktować jako zawodowstwa. To ma być i dla większości z nas jest to doskonały sposób na poprawę humoru, musi być FUN. Bez tego traci to sens. Zabawa poprzez sport polecana jest dzieciakom. Możemy im wówczas zaszczepić bakcyla. A nóż widelec wyrośnie kolejna gwiazda.

Sport to także doskonały pomost do budowania relacji międzyludzkich. Liczba osób którą poznałem czy to na zawodach czy to na treningach czy też poprzez szkolenia które prowadzę jest niewiarygodnie duża. poza tym dzięki wyjazdom w różne miejsca czy to startowe czy też treningowe mamy okazję poznać nasz kraj a także Europę czy w wielu przypadkach Świat.

Zdjęcie poniżej: penetracja szlaków tatrzańskich okraszona poznaniem wielu fantastycznych osób.

Nie ma słabych stron. On. Ten sport. Same plusy. A i endorfiny. Cząsteczki odpowiedzialne za doskonałe samopoczucie. Im lepszy trening tym więcej endorfin. Tak, same plusy, same pozytywy.
Co do samego treningu i podejścia do niego to ważne jest określanie co chcemy robić i co chcemy osiągnąć. Dla jednych będzie pokonanie 100 schodów dla innych wejście na Kozi Wierch w czasie szybszym niż wskazania z tabliczek. Poza tym bardzo ważny aspekt - zdrowie. Po co faszerować się lekami, po co słuchać lekarzy skoro najlepszą metodą na zdrowie jest prawidłowe odżywianie i odrobina ruchu.
Samo podejście do treningu musi być rozsądne i przemyślane gdyż w innym przypadku możemy sobie zrobić krzywdę. Obecnie jest wielki bum min. na bieganie. Super, ale pamiętajmy że tylko spokojne rozsądne, rozłożone w czasie przygotowanie doprowadzi nas do celu.
Ważna kolejna cecha to cierpliwość.
Zdjęcie poniżej: trening stabilizujący - niby nic a efekty oszałamiające i początki bardzo trudne.

Sport uczy cierpliwości. I Pokora. POKORA.
Ja miałem przyjemność poznać tą tę Pokorę wielokrotnie i nauczyła mnie ona że tak jak wcześnie wspominałem tylko spokojne, opanowane, przemyślane podejście do treningu doprowadzi nas do sukcesu.
Kończąc chciałbym zaprosić wszystkich chętnych do Jakuszyc. To mój zimowy dom. Zakochałem się w nich chyba z wzajemnością. A zapraszam na lekcje. Jestem Instruktorem narciarstwa biegowego PZN i to upoważnia mnie do tegoż zaproszenia. Śnieg już jest. Narty czekają.

zdjęcie poniżej: Wypatruję Was


W tym całym sporcie, kiedy mnie nie ma, kiedy jestem na treningach czy na zawodach bardzo ważne jest wsparcie bliskich i znajomych. Mając rodzinę czasami trudno to wszystko pogodzić, te wszystkie obowiązki ale uwierzcie, można, jak się czegoś mocno pragnie można przenieść góry.
Rodzino - dziękuję.

Podsumowując
Nie marudzimy, aktywujemy się, szukamy motywatora - JESTEM - urodzony motywator, i wychodzimy z domu, biegać, skakać, pływać, leżeć ale na macie, działać.
Ja działam i działać będę. Obiecuję. I zawsze możecie na mnie liczyć. Chętnie pomogę.
Mam takie motto: Po co stwórca wymyślił mnie - po to aby dawać szczęście.
Miłej lektury i dobrej nocy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz